Ik heb geen afhaalcode ontvangen

Heb je wel een bevestiging gekregen van de bezorger, maar niet van CiPiO? Dan kunnen er een paar dingen aan de hand zijn.

Je bent (nog) niet geregistreerd

Wij gebruiken de contactgegevens die we aangeleverd krijgen van je verhuurder of eigenaar. Sta je daar niet geregistreerd dan kan de bezorger niks voor je afleveren in de CiPiObox (en kunnen we je dus ook geen berichtje sturen).

Je bent niet correct geregistreerd

Wij gebruiken de contactgegevens die we aangeleverd krijgen van je beheerder of verhuurder. Onze berichten worden gestuurd naar de ons bekende contactgegevens. Als je gegevens niet correct zijn, neem dan contact op met de beheerder of verhuurder om ze aan te laten passen.

Je pakket werd niet in de CiPiObox afgeleverd

Als er iets op jouw naam wordt afgeleverd in de CiPiObox, wordt er automatisch een bericht met afhaalcode naar je gestuurd. Zijn je gegevens correct geregistreerd en heb je toch geen afhaalcode ontvangen? Dan moet het pakket elders zijn achtergelaten.

Ik trof een leeg vak aan

Het komt wel eens voor dat je een pakket wil afhalen en een leeg vak aantreft. Geen paniek! Dan is waarschijnlijk het volgende aan de hand.

Bezorgfout

De bezorger maakte waarschijnlijk een bezorgfout bij het kiezen van een vakgrootte en heeft per ongeluk een transactie voor je aangemaakt op een foutief vak. Je pakketje kan dan in een ander vak zitten. Neem contact op met je beheerder of verhuurder om dit te controleren voor je.

Niet afgeleverd in het vak

De bezorger maakte een transactie voor je aan op een vak, maar heeft het je pakketje er toch niet in achtergelaten om de een of andere reden. Als het na controle door je beheerder of verhuurder ook niet elders in de CiPiObox werd aangetroffen, neem dan contact op met de bezorger.

Ik wil mijn contactgegevens wijzigen

Bij aflevering in de CiPiObox sturen we via mail en/ of mobiel nummer een éénmalige, unieke pincode om je pakketje af te kunnen halen. We gebruiken hiervoor de gegevens die we ontvangen van je beheerder of verhuurder. Als je een nieuw telefoonnummer of mailadres hebt waarop onze berichten afgeleverd moeten worden, wijzig ze dan bij hen. Je gegevens worden dan automatisch gesynchroniseerd met ons.

Kan mijn huisgenoot ook pakketjes laten afleveren in de CiPiObox?

Ja dat kan zeker, mits de gegevens van je huisgenoot via je beheerder of verhuurder ook bekend zijn bij ons. Staat je huisgenoot daar niet geregistreerd, dan zullen we de afleverberichten sturen naar de ons bekende bewoner als de bezorger het toch aflevert voor jouw adres.

Ik heb geen tijd om snel mijn pakketje af te halen, wat nu?

Dat is geen probleem, maar natuurlijk willen we zo snel mogelijk weer een leeg vak hebben voor nieuwe leveringen. Je beheerder of verhuurder controleert met regelmaat of pakketjes te lang blijven liggen en zal je een herinnering sturen om het af te halen. Als je het na één herinnering nog niet hebt afgehaald, zal er een tweede herinnering volgen. Als je daarna je pakketje nog niet hebt afhaalt zal de beheerder of verhuurder het vak vrij maken. Je pakket zal verwijderd worden en elders in opslag worden genomen tot je jezelf meldt.

Ik vermoed dat er nog iets ligt in het vak waar ik een ander pakketje uithaalde

Het werkt het fijnste als elk pakketje in een apart vak wordt gedaan. Maar soms doen bezorgers meerdere pakketjes in één vak voor een geadresseerde. Ondanks dat er dan meer pakketjes in een vak zitten, sturen we maar één afhaalcode toe. Als je dan per ongeluk maar één pakketje eruit haalt en het vakje sluit, kan je via het scherm het vak nogmaals openen. Na korte tijd vervalt deze optie en zal ook de éénmalige afhaalcode niet meer werken om het vak nogmaals te openen.

Mocht je het tweede pakket er niet uit hebben kunnen halen, neem dan contact op met je beheerder of verhuurder om het vak nog een keer voor je te openen.